We zijn deze keer in gesprek met Patrick Cooijmans over zijn functie en de kracht van Interconnect. Hij is Service Manager voor de Business Unit Datacenter & Connectivity.
Patrick vertelt ons enthousiast over zijn functie. “Ik ben het operationele aanspreekpunt voor een aantal grote klanten (key accounts). Daarnaast verzorg ik klantrapportages, ben ik betrokken bij de inrichting en uitvoering van diverse klanttevredenheidsonderzoeken. Ik houd mezelf ook bezig met verbetervoorstellen en implementatie van nieuwe systemen en diensten. Verder beantwoord ik veel vragen van klanten en hun auditoren over de certificeringen van onze dienstverlening.”
Ik hou van de afwisseling
De diversiteit van zijn werkzaamheden is wat Patrick erg aanspreekt in zijn huidige functie. “De ene keer werk je aan de invulling van een complex klantvraagstuk. De andere keer aan bijvoorbeeld de inrichting en implementatie van een nieuw ITSM-systeem of een nieuwe dienst, zoals de Smart Hands dienst die we vorig jaar hebben gelanceerd. Er is ruimte voor eigen inbreng en dat wordt gewaardeerd.”
Ik ben trots op tevreden klanten
Hij is trots op tevreden klanten. “Daar kan ik kort over zijn! Soms moeten we net dat extra stapje zetten en met de klant meedenken in oplossingen. Als een klant je dan vervolgens een bedankje stuurt, krijg ik daar energie van” vervolgt Patrick. “De komst van het coronavirus heeft een grote impact op ons allemaal gehad. Hierdoor hebben we veel creativiteit en flexibiliteit moeten tonen om ervoor te zorgen dat sommige werkzaamheden toch konden doorgaan. Dit gold ook voor de manier van samenwerken en communiceren met zowel collega’s en klanten. Deze is in veel gevallen zelfs intensiever geworden.”
Interconnect blijft bouwen aan de toekomst
Patrick gaat door over de sterkte van Interconnect. “Door continue verbetering van onze interne processen, ontwikkeling van medewerkers en dienstverlening blijven wij bouwen aan een toekomstbestendige en betrouwbare dienstverlening. Wij blijven innoveren en leveren hiermee een essentiële bijdrage aan de IT-infrastructuur van onze klanten. We vinden de betrouwbaarheid en stabiliteit van onze dienstverlening aan klanten erg belangrijk. Wij leveren onze cloud- en datacenterdiensten vanuit twee eigen datacenters in ’s-Hertogenbosch en Eindhoven, aangevuld met security- en connectiviteitsdiensten. Het tier 3+ datacenter in Eindhoven is met de bouw van de nieuwe vleugel met 6.000 m2 datacentervloeroppervlak zelfs het grootste datacenter van Zuid-Nederland! En we zijn nog niet klaar. We zijn inmiddels begonnen met de bouw van een nieuw hoofdkantoor en twee datacenters in ’s-Hertogenbosch.”