Interconnect, internet service provider voor de zakelijke markt, kiest voor de Business en IT Service Management oplossing Gensys. Dit is een oplossing van SPS om nog meer grip te krijgen op de kwaliteit van de ticketbehandeling en de communicatie met de klant. En om de omslag te maken van reactief naar proactief IT-beheer. Met de nieuwe servicedesk in Gensys is Interconnect meer dan ooit in staat incidenten, wijzigingen, verzoeken, vragen en contacten met daaraan gekoppelde activiteiten volledig te registeren. Daarnaast hebben de medewerkers inzicht in de meest actuele informatie en gedetailleerde historische gegevens. Hiermee vergroot Interconnect haar efficiëntie en kan het door het gestructureerde en verkregen inzicht nog proactiever inspelen op mogelijke incidenten.
Servicedesktool
Interconnect maakte al gebruik van een servicedesktool en bood altijd al betrouwbaarheid en beschikbaarheid. Dankzij Gensys kunnen zij dit blijven bieden. Daarbij kunnen ze hun medewerkers, klanten en partners nog beter en sneller ondersteunen. Bovendien ondersteunt de oplossing van SPS het behouden van ISO-certificeringen. De groei die Interconnect de laatste jaren -en nog steeds- doormaakt, behoeft een dynamisch managementsysteem, zoals Gensys.
Adri Groenendaal, Manager IT Operations & Development bij Interconnect. “In SPS hebben wij de perfecte partner gevonden voor voorspellend IT-beheer van ons servicemanagement. De professionals van SPS luisteren naar de klant en feedback wordt meegenomen en snel verwerkt. In de toekomst zullen we ook end-to-end monitoring van SPS toevoegen. Gensys is een volledige oplossing, die uitstekend past bij service providers met datacenters. Dankzij onze samenwerking met SPS kunnen we Interconnect naar een nog hoger plan brengen en groeidoelstellingen realiseren.”
Linda Verweij, COO van SPS: “We zijn er trots op dat een bedrijf als Interconnect kiest voor Gensys van SPS. Het is een bevestiging van de brede inzetbaarheid van ons product. Ook service providers met grote datacenters kiezen voor Gensys. De functionaliteiten, zoals multi-tenancy, CMDB, SLA-management, monitoring, identity-management en change management, dekken de specifieke datacenterprocessen af. Omdat Gensys een workflowgebaseerde oplossing is en de ITIL-processen ondersteunt, kan Interconnect de kwaliteit van haar servicemanagement opvoeren. Na het in gebruik nemen van de monitoring functionaliteit zal Interconnect de voordelen van één geïntegreerde oplossing nog sterker ervaren. En mede daardoor een gegarandeerd hoog niveau van dienstverlening kunnen leveren.”