De IT-sector is niet enkel van vitaal belang voor de digitale groei van Nederland. Het legt ook het digitale fundament onder onze maatschappij. Bedrijven moeten daarbij blindelings vertrouwen en terug kunnen vallen op dit fundament. We spraken hierover met Frits van Wijk, Service manager binnen BU Cloud & Security, over zijn werkzaamheden en de kracht van Interconnect.

 

Frits vertelt ons graag over zijn functie bij Interconnect. “Voor alle key-accounts binnen de Business unit Cloud & Security ben ik het aanspreekpunt m.b.t. operationele zaken, die niet door onze klantteams of engineers kunnen worden beantwoord. Daarnaast onderhoud ik ook de relatie met de klant op het operationele gebied. Verder ben ik wanneer het echt nodig mocht zijn een escalatie-contact m.b.t. de dienstverlening of aanspreekpunt bij spoedwerkzaamheden, zodat de communicatie gestroomlijnd verloopt. Het doel is om de klanttevredenheid hoog te houden. Bij de klant ben je Interconnect en intern spreek je namens de klant.”

 

KLANTBELANG STAAT VOOROP
Het leukste van zijn werk vindt Frits het klantencontact en het samenspel met de klantteams en engineers. Hij vertelt verder: “Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen belang, maar het klantbelang staat voorop. Echter, dit kan niet altijd en dan is het de uitdaging om hierin de middenweg te vinden en te bewaken, zodat iedereen toch tevreden is.”

 

WEDERZIJDS BEGRIP
We vragen Frits naar de kracht van Interconnect volgens hem. “Binnen Interconnect is de samenwerking met de diverse teams iets om trots op te zijn. Allemaal weten wij waar de werkzaamheden voor gedaan moeten worden. En wanneer het doel duidelijk is, is er ook begrip wederzijds, tussen klantteam en Service manager (die het klantbelang verdedigd). Alleen op deze wijze boek je successen.”

“Daarnaast is het natuurlijk fantastisch dat Interconnect betrouwbare clouddiensten aanbiedt. En een onafhankelijk datacenter is (met twee locaties) en dus de data van onze klanten, aangetoond, ook alleen maar in Nederland staat. Dit maakt je onderscheidend en geeft aan waar je als organisatie voorstaat. Dit is voor onze klanten echt een absolute must.”

 

IEDERE WERKNEMER IS GELIJK BIJ INTERCONNECT
“Als werkgever is Interconnect geïnteresseerd in de mens achter de werknemer”, volgens Frits. “Zo is er altijd ruimte om te praten over welke situatie dan ook en indien nodig wordt er samen gekeken naar verbeteringen. De kracht van Interconnect is dat iedere werknemer gelijk is (los van de zakelijke hiërarchie). Dit maakt het ook gemakkelijk, dat iedereen voor iedereen bereikbaar is: van receptie tot directie.”

 

OP ZOEK NAAR EEN NIEUWE UITDAGING?
“Wanneer je van uitdagingen houdt en dagelijks wil blijven leren, op welk gebied dan ook, neem dan eens een kijkje bij onze vacatures.” Kijk hiervoor op: www.werkenbijinterconnect.nl. Want persoonlijke groei is, volgens Frits, wat hoog in het vaandel staat bij Interconnect. “Zo maken we samen met alle teams en onze klanten onze dienstverlening tot een succes!“