De IT-sector is niet enkel van vitaal belang voor de digitale groei van Nederland. Het legt ook het digitale fundament onder onze maatschappij. Bedrijven moeten daarbij blindelings vertrouwen en terug kunnen vallen op dit fundament. Dat is niet iets nieuws. Maar de waarde hiervan wordt door de actualiteit des te duidelijker en zichtbaarder. We vroegen Tanit Legters, procesmanager, hoe zij deze tijd ervaart en hoe belangrijk een feilloze communicatie is. 

Tanit Legters, procesmanager bij Interconnect: “Ik ben werkzaam voor de business unit datacenter & connectivity. Daar ben ik verantwoordelijk voor het ontwerpen, beheren en verbeteren van (interne) processen. Deze processen zijn van vitaal belang voor de kwaliteit van onze dienstverlening. Daarnaast houd ik me bezig met zaken, zoals change management, incident management én onderhoud binnen het datacenter.”

Tanit benadrukt: “De leukste uitdaging binnen deze functie – vind ik – om te kijken op welke wijze processen nóg effectiever. Nog beter ingericht kunnen worden. Dit zorgt voor een gestroomlijnde werkwijze, die bijdraagt aan een optimale dienstverlening richting onze klanten.”

Is er iets veranderd voor jou?
Het coronavirus heeft een grote impact op de maatschappij. De wereld is in rap tempo veranderd. Tanit voegt toe: “Voor mij persoonlijk is er niet veel veranderd. Natuurlijk, ik werk vanuit huis, maar dat is geen belemmering om de dienstverlening optimaal te laten verlopen. De afstemming en communicatie met het datacenterteam vergt wel meer overleg. Het is belangrijk dat je met elkaar in contact blijft. Interconnect heeft zeer snel tooling, zoals Microsoft Teams uitgerold. Dit komt de communicatie en afstemming ten goede.”

Hoe zit het nu met externe afstemming?
En de afstemming met externen, zoals leveranciers? “Met leveranciers heb ik dagelijks contact. Met klanten minder. In principe is ook daar weinig in veranderd. Alleen is het in sommige gevallen gemakkelijker elkaar op locatie te treffen voor overleg. Denk aan het – op locatie – bekijken van bepaalde datacentercomponenten. In dat geval maak ik nu veelal gebruik van tekeningen en foto’s. Dat werkt prima.”

Het werkt voor Tanit: “Iedereen zoekt en past zich zo goed mogelijk aan in deze situatie. Het moet. Ik probeer daarbij vooral de nadruk te leggen op de zaken, die juist wel kan doen en wat dat oplevert. Think positive, be positive.”