Interconnect is een internet service provider met high-end services en diensten voor de zakelijke markt, met expertise op het gebied van Datacenter, Connectivity en Cloud. De oprichters en broers, Rob en Jeroen Stevens, zijn in 1995 met het bedrijf begonnen. Dit was nog aan de vooravond van de stormachtige ontwikkeling van het internet. Van een bedrijf met één server aan huis, is Interconnect uitgegroeid tot een onderneming met twee volledig eigen datacenters (‘s-Hertogenbosch en Eindhoven) en 80 medewerkers. Met alweer 20 jaar ervaring is Interconnect een expert in betrouwbare IT-oplossingen.

‘Insucare in drie karakteristieken: volkomen transparant, bereid om altijd die extra stap te zetten die voor ons nodig is, en de passie voor de materie.’

Complete PB-concept voor pensioenregeling en arbo

‘De relatie met Insucare bestaat al ruim 15 jaar. We waren bij Interconnect toen nog met z’n achten’, herinnert Rob Stevens zich. ‘Aanvankelijk regelden zij voor ons alleen de verzuimbegeleiding. De contacten en de dienstverlening liepen dermate plezierig dat we kort daarna ook de pensioenregeling bij hen hebben ondergebracht. We hebben nu het complete PB-concept met alle online modules voor pensioen, inkomen en verzuim, inclusief arbodienstverlening.’

Stabiel, ingewerkt team

‘De relaties zijn nog steeds goed en plezierig. Bij Insucare zit een team van professionals dat daar al lang werkt. Dat voelt goed. Iedereen is goed ingewerkt. Als ik bel, dan weten ze direct wat er bij ons speelt en krijg ik meestal ook gelijk een antwoord. Het is een stabiel team dat zijn dossiers, pensioenregelingen en dienstverlening goed heeft geborgd.’

Drie karakteristieken van Insucare

Stevens omschrijft Insucare in drie karakteristieken: volkomen transparant, bereid om altijd die extra stap te zetten die voor ons nodig is, en de passie voor de materie. ‘Ik geef van alle drie een voorbeeld.’

Transparant

‘In een kwestie over waardeoverdracht van een pensioenregeling had de pensioenverzekeraar niet goed met ons gecommuniceerd. Bovendien kwamen er andere bedragen dan wij hadden verwacht; kortom, verwarring. Dat goed regelen kost me meer tijd dan ik eigenlijk heb. Insucare bood aan dat dossier van mij over te nemen. Zij hebben namens ons onderhandeld met de verzekeraar. Dat ging allemaal heel transparant; de mailwisselingen met de verzekeraar gingen altijd met een CC naar mij. Ik kon precies volgen hoe de discussie verliep, over welke bedragen werd gesproken. En het belangrijkste, ze hebben voor ons een goed resultaat bereikt.’

Altijd een extra stap

‘Op een ander moment was er een factuur-issue met de pensioenverzekeraar over de herberekeningen van de pensioenregeling. Wij sturen aan het begin van elk jaar de financiële overzichten naar de pensioenverzekeraar, die op basis daarvan zijn definitieve premieberekeningen maakt. Vervolgens ontving ik van de verzekeraar een overzicht waar ik geen wijs uit werd. Ook dat heeft Insucare voor ons opgelost. Wat de verzekeraar had moeten doen, hebben zij gedaan: een overzicht met een duidelijke toelichting. Zoiets waardeer ik. Volgens de afspraken die we hebben, hoeven ze dit niet te doen. Ze zetten altijd een extra stap als ze zien dat ik daarmee geholpen ben. Sindsdien controleren zij voor mij de facturen en leveren ze de pensioenverzekeraar de onderliggende getallen.

Ook bij verzuim- arbo speelde zo’n situatie. In een verzuimcasus had de arbodienst een fout gemaakt waardoor wij schade zouden leiden. Hoewel het hen niet was aan te rekenen, heeft Insucare er alles aan gedaan om voor ons de financiële gevolgen te beperken. En met succes, moet ik zeggen. Dit was ook weer zo’n voorbeeld waarin ik merk dat ze graag die extra stap voor me zetten.’

Passie voor de materie

‘Met ons managementteam nemen we een paar keer per jaar de lopende verzuim- en pensioenzaken met Insucare door. Hun casemanager spreekt met onze PZ wekelijks de lopende verzuimcases door. Waar nodig of bij nieuwe verzuimsituaties nemen wij zelf of de casemanager snel actie. Als het ons te specialistisch wordt, dan hebben zij doorgaans snel de antwoorden voor ons. Op pensioengebied verzorgt Insucare al een paar jaar op ons verzoek een opfrissessie voor de medewerkers. Een klein uur de pensioenregeling en nieuwe ontwikkelingen doornemen en vragen beantwoorden. Pensioen heeft niet hun primaire interesse en toch komen ze bijna allemaal naar die sessie. Dat zegt mij wel wat. Zij kunnen verzuim en pensioen op een begrijpelijke manier uitleggen en met zoveel passie praten dat je vanzelf in dat enthousiasme wordt meegenomen. Dat vind ik knap. En het geeft vertrouwen in wat ze doen.’