O’Neill is een wereldwijd bekend surf-, snowboard- en lifestyle merk. Het merk werd in 1952 in Californië opgericht door Jack O’Neill. O’Neill had een ongekende passie voor surfen en bedacht ’s werelds eerste neoprene wetsuit. Zo kon hij ook tijdens de koude perioden van Noord Californië blijven surfen. Kort daarna opende O’Neill zijn eerste surfwinkel in Santa Cruz. “De bedrijfsfilosofie van O’Neill is gebaseerd op het ontwikkelen van functionele en innovatieve producten. Deze filosofie vertaalt zich door naar alle inkoopbeslissingen,” aldus een woordvoerder van O’Neill. Inmiddels is de passie van O’Neill uitgegroeid tot een wereldwijd bekend merk. Bekijk de website: www.oneill.com.

Zonder ICT geen business

O’Neill is actief in 180 landen, waarvan 36 in Europa. In 9 van de 36 landen is O’Neill volledig zelfstandig actief, in de andere landen werkt O’Neill op basis van licensing. Vanuit Nederland wordt de bedrijfsvoering aangestuurd. “Wij krijgen via ons netwerk data uit al die landen. Zonder ICT is alle informatie niet te managen. De data wordt hier geanalyseerd. Zo kunnen we bijvoorbeeld de verkoopcijfers monitoren. Op basis van die cijfers wordt ook de inkoop bepaald,” verklaart Peter Maljaars, Global IT Service & Infrastructure Manager bij O’Neill. “Zonder ICT geen business, we kunnen simpelweg niet meer zonder. Daarom is het belangrijk dat de ICT-voorzieningen goed geregeld zijn.”

Globaal actief

“O’Neill is een wereldwijd opererend bedrijf. In al die landen hebben we onze domeinnamen vastgelegd. Wij kozen voor Interconnect omdat zij in alle landen onze registraties kunnen verzorgen. Dat is voor ons veel overzichtelijker. We hebben inzage in de kosten en maar één aanspreekpunt. Ik maak me geen zorgen over onze diensten bij Interconnect. Ik weet gewoon dat het bij Interconnect goed geregeld is en ze behandelen onze vragen direct.”