Vestigingsplaats: Tilburg, Noord-Brabant

Aantal medewerkers: 100

Branche: Full service internetbureau

Dienst van Interconnect: Cloud

Februari 2020

JARENLANGE RELATIE TUSSEN INDICIA EN INTERCONNECT ONDERSTREEPT SOLIDE PARTNERSHIP

In de dynamische wereld van IT-dienstverlening zijn langdurige relaties tussen leveranciers en klanten eerder uitzondering dan regel. De sterke concurrentie en de snelle technologische ontwikkelingen zorgen ervoor dat bedrijven regelmatig switchen van dienstverlener. Maar Indicia en Interconnect doen het anders. Zij gaan richting hun derde lustrum als partners. Belangrijkste reden: “Interconnect regelt alles voor ons op het gebied van infrastructuur, zodat wij op onze beurt alles voor onze klanten maximaal kunnen regelen”, zegt Eric ten Wolde, Manager Services bij Indicia. Indicia bedient vanuit Tilburg klanten in heel Nederland op het gebied van digitale dienstverlening.

In de optiek van Indicia is elke moderne organisatie een digitale organisatie. En de mogelijkheden die digitaal biedt, groeien met de dag door trends zoals Cloud, apps, mobility, robotisering, big data, 3D-printing en in-memory computing. “In dat snel veranderende landschap zijn wij een inspirerende gids”, zegt Ten Wolde. “Wij adviseren en inspireren klanten en zijn hun kennis- én sparringpartner. Dat maken wij waar door een mix van talenten op creatief, technologisch en zakelijk gebied.”

 

PERFECT SAMENSPEL

Indicia werkt voor organisaties in verschillende sectoren, waaronder retail, overheden, verzekeraars, gezondheidszorg en andere dienstverleners. Zo bouwde het bedrijf voor de fashionbranche een softwareoplossing, die jaarlijks 30.000.000 EDI-berichten verwerkt. “Elke oplossing vraagt om een perfect samenspel van creativiteit, business en techniek. In ieder project combineren we deze drie werelden. Daarom zijn experts op het gebied van deze drie gebieden altijd in een klantteam vertegenwoordigd”, aldus Ten Wolde.

 

PIONIEREN

Indicia is net als Interconnect een echte pionier als het gaat om nieuwe technologie. Het bedrijf startte midden jaren negentig met zijn dienstverlening. De eerste jaren werkte Indicia voor de infrastructuur samen met een andere partner. Die bleek echter niet de flexibiliteit en korte lijnen te kunnen bieden, die het bedrijf nodig had. “Er was te veel afstand tussen onze medewerkers en die van de leverancier. En zaken bleven te lang liggen”, zegt Ten Wolde.

 

SCHOT IN DE ROOS

Nadat Indicia enige tijd zelf een serverpark in beheer had, kwam het in 2007 in contact met Interconnect dat toen net zijn Virtual Private Cloud-service had gelanceerd. Deze Cloud oplossing was volgens Ten Wolde een schot in de roos. “Interconnect zorgt hiermee voor het fundament van onze dienstverlening. Wij hoeven ons geen enkele zorgen meer te maken over de basis. Die is solide, waardoor wij ons volledig kunnen richten op applicaties en oplossingen voor onze klanten. Zij zijn op hun beurt verzekerd van een hoog beschikbare en goed beveiligde infrastructuur.”

 

DATA GEGARANDEERD IN NEDERLAND

Sinds de start van de samenwerking in 2007 is het platform van Indicia bij Interconnect sterk uitgebreid. Bijna alle virtual servers die Indicia voor klanten in beheer heeft, draaien nu in de Interconnect datacenters. Toen het bedrijf overstapte op de diensten van Interconnect golden als basiseisen beschikbaarheid, schaalbaarheid, betrouwbaarheid, kennis van zaken en een goede prijs-kwaliteitverhouding. “Dat is nu, jaren later niet anders”, zegt Ten Wolde. “Maar we zien nu ook dat meer klanten waarde hechten aan het feit dat hun data gegarandeerd in Nederland blijven. En bij een partij zijn ondergebracht, die honderd procent eigenaar is van het datacenter. Vandaar ook dat we klanten regelmatig meenemen naar één van de datacenters van Interconnect, zodat ze met eigen ogen kunnen ervaren wie onze partner is voor infrastructuur.”

 

VOORDEEL VAN KORTE LIJNEN

Voor het Services team van Indicia dat het beheer doet voor klantapplicaties, zijn de korte lijnen met Interconnect van groot belang. “Het maakt wel een verschil als je bij een issue iemand direct aan de lijn krijgt met verstand van zaken, zoals bij Interconnect. Of dat je een ticket inschiet en maar hoopt dat je snel antwoord krijgt”, benadrukt Ten Wolde. “Het persoonlijke contact is heel belangrijk en vormt ook één van de onderscheidende factoren van Interconnect. Er is sprake van een echt en hecht partnership vanaf de start. Dat simpele feit alleen al geeft aan hoe solide de dienstverlening van Interconnect is. En hoe het bedrijf steeds heeft weten te vernieuwen. Mede dankzij dit partnership kunnen wij optimaal vormgeven aan onze full-service gedachte. Wij bouwen niet alleen oplossingen voor klanten, maar zorgen na oplevering ook voor dagelijks beheer, zodat klanten altijd kunnen werken met stabiele platforms. Dat doen we samen met Interconnect.”